Ruler: Master of The Mask

Oryginalna nazwa: 군주-가면의 주인C_O-07EU0AEKJeY
Gatunek: historyczny, melodramat, romans, polityczny
Czas emitowania: 10 maja 2017 – 13 lipca 2017
Ilość Odcinków: 40 x 30 min
Aktorzy grający główne role: Yoo Seungho, Kim Sohyun, Kim Myungsoo, Yoon Sohee

Ruler to drama na którą wyczekiwałam. Powodów było kilka, znalazła się wśród nich obsada, którą obdarzyłam sympatią od pierwszego wejrzenia i z którą wiązałam oczekiwania, a także sam opis dramy, który dawał mi nadzieje na ciekawą akcje. Dodatkowo uwielbiam historyki więc nie mogłam tego przegapić, szczególnie jeśli grać w nim miał Yoo Seungho, którego uwielbiam widzieć w strojach z dawnych czasów.

Co na tak, co na nie
Plusem dramy jest oczywiście obsada. Każdy z aktorów wykonał według mnie swoją prace bardzo dobrze (specjalistką nie jestem ale swoje zdanie mam). Szczerze patrząc na to kto objął główne role mocno bym się zawiodła gdyby było inaczej.
Historia, która tak mnie przyciągnęła została zrealizowana jednak bardzo typowo?? Nie mówię, że chodzi mi o całość, jednak przebiegu i końca niektórych wątków można było się zdecydowanie spodziewać. (UWAGA SPOJLER) Hwagun, która zakochuje się w księciu od pierwszego wejrzenia umiera dla jego dobra z jego imieniem na ustach. Biedny Lee Sun zachłystuje się władzą, zazdrością i brakiem zaufania. Skutkuje to wręcz obłędem, który mnie osobiście chwilami przerażał i wywoływał żal zmieszany z niechęcią. On też ginie, za swoją ukochaną, która nigdy nie odwzajemniła jego uczuć.
Nie zmienia to faktu, że całokształt mi się podobał i zostałam wciągnięta emocjonalnie (łzy się polały). Liczyłam jednak na więcej akcji już po objęciu tronu, no cóż, przeliczyłam się.

Piękno tkwi w szczegółach
Swoim sercem jak zwykle najmocniej obdarzyłam bohaterów drugo- oraz trzecio-planowych. Woobo z jego wielką miłością do alkoholu i jeszcze większą mądrością. Oddanego Lee Sunowi Chungwona i innego wiernego „ochroniarza” Gona do końca spełniającego prośbę Hwagun. Nie mogę pominąć też Mooha, który samą swoją twarzą mnie rozbawiał i wzbudzał dziwne rozczulenie. Wielu mogłabym jeszcze wymienić, jednak nie chce przesadzać. To właśnie takie postacie i ich charaktery nadają koloru, bez nich drama ta moim zdaniem dużo by straciła.

Nic nie słyszę
Ost mnie nie porwało, zazwyczaj nawet go nie zauważałam, ale nauczyłam się nie oceniać dram tylko przez piosenki w nich użyte. Nie uznaje ścieżki dźwiękowej za złą, prędzej za taką nie zapadającą w pamięć (a właśnie takie lubię, nawet gdyby miało się to kończyć śpiewaniem you’re my destiny przez kilka tygodni).

Najlepsze piosenki z OST: 
Hwang Chiyeol – Even a Little While
Kei (Lovelyz) – Star and Sun

Ocena:
Fabuła – 7,5
Obsada/aktorstwo – 9
Kwestie techniczne – 8
Wartość rewatchu: 6,5
Średnia: 7,75

5 Comments Add yours

  1. Klaudia says:

    Historyki mnie w ogole nie jaraja, ale ani jednego jeszcze nie ogladalam,(jestem w tym wszystkim nowa) więc może powinnam się za jakiegoś zabrać i się do nich przekonać. Może to będzie właśnie ruler. Zobaczymy.

    Oj bede tutaj do ciebie zagladac! 😀

    Liked by 1 person

    1. Aa bardzo dziękuje 😄 Na pierwszy raz z historykami moge zdecydowanie polecić Moon Lovers, jest w nim dużo romansu i nie ma zbyt dużego skupienia na polityce, a wiem, że to niektórych zniechęca. Splash splash love jest krótkim historykiem (2 odcinki), jedna z moich ulubionych dram i też jest dobry na pierwszy raz.
      Jeszcze raz dziękuje za komentarz i zapraszam ponownie 🤗

      Like

  2. Klaudia says:

    Musze je dodac do mojej drama list. Jak polecasz to pewnie sa godne uwagi 😛 Lista mi się wydluzaaaaa
    Na pewno musze obejrzec hwarang bo Hyungsik i V oczywiscie. Kiedyś się za to zabiorę. Pytanie kiedy XD

    Like

    1. Ja się na Hwarang sporo zawiodłam (nie była to oczywiście zła drama ale mam parę uwag), ale o tym napisze już w recenzji, którą niedługo napisze ☺

      Like

  3. Angela says:

    aktorzy super, ale drama ogólnie srednia

    Liked by 1 person

Leave a Reply

