Fight for My Way

fightformyway_poster2Oryginalna nazwa: 쌈 마이웨이
Gatunek: biznes, komedia, przyjaźń, życie codzienne, romans
Czas emitowania: 22 maja 2017 – 11 lipca 2017
Ilość odcinków: 16 x 1h 10min
Aktorzy grający główne role: Park Seojoon, Kim Jiwon, Ahn Jaehong, Song Hayoon

 

Przyznam, że nie czekałam na tą dramę. Podłapałam ją bo chciałam zająć się czym innym niż szkołą, a że lubię Seojoona to padło właśnie na nią. Na początku bardzo mi się spodobała i mnie wciągnęła. Jednak z czasem lekko (trochę mocniej) się na niej zawiodłam.

Przyjacielski czworokąt 
Od pierwszego odcinka było widać, że Aera darzy głębszymi uczuciami Dongmana, zastanawiałam się jak może być tak zacofany i tego nie zauważać przez wszystkie lata, cóż, zdarza się. Pomimo tego uwielbiałam Dongmana i Aera’e jako przyjaciół, bałam się tego jak będzie wyglądać ich związek i może dlatego po jakimś czasie znudzili mi się jako para? Dla mnie osobiście jako przyjaciele wypadali lepiej. Nawet ich chemia podczas przyjaźni zdawała się być silniejsza.

Zupełnie czym innym byli Jooman i Seolhee. Wydawali się stworzeni dla siebie. Chwilami zastanawiałam się, czy taki związek jest możliwy. Dopóki nie zaczął się ich kryzys. Potrafiłam zrozumieć Joomana i jego zmieszanie jednak cały czas się denerwowałam. Wewnętrznie wiedziałam jednak, że nie mam czym bo para ta musiała skończyć razem. Pasowało to do biegu akcji.

Nieznośny bohater? 
Aera’e zdecydowanie można polubić, jest sympatyczna, codziennie gotuje śniadanie dla całej paczki, a do tego chłopak, którego wspierała zostawił ją dla innej babki. Sama się nie spodziewałam, że do tego dojdzie, ale co do denerwujących zachowań to właśnie ona podnosiła mi ciśnienie. Wystarczyło jej kilka słów, w których wspominała Dongmanowi o tym, że chce by porzucił swoją pasje i dostawałam szału. Rozumiałam jej zmartwienie jednak życie i decyzje Dongmana nie były jej decyzjami i nie miała prawa go “szantażować”.

Bez patosu
Drama pokazuje bardzo przystępnie codzienne życie. Bohaterowie nie są bogaci, nie sprzyja im zawsze szczęście. Mają trudne i szczęśliwe chwile, ale żadna z nich nie jest przesadnie hiperbolizowana. Kiedy myślą, że złapali gwiazdkę z nieba, życie udowadnia im, że jest inaczej. Oczywiście występuje typowe upiększanie, jednak nie jest tutaj jakieś wyjątkowo denerwujące i zbyt częste (przynajmniej przez większość czasu).

Zakończenie obniżyło mi ocenę chyba najbardziej. Było zbyt przyspieszone. Drama zyskałaby na jednym odcinku więcej, tak by każdy wątek można było rozwiązać trochę wolniej, a tak w ostatnim odcinku wyszła z tego mieszanka wybuchowa o której nadal nie wiem co myśleć.
Jestem pewna, że kilku wątków podczas oglądania nie złapałam. Może dlatego, że im bliżej końca tym mniej się skupiałam i tym mniejsze zainteresowanie cała akcja u mnie wzbudzała.
Drama jest dobra, jednak w moje gusta do końca się nie wbiła. Czytałam jednak dużo dobrych opinii i wiem, że każdemu podoba się do innego więc nie zniechęcam do oglądania jej.

Najlepsza piosenka z OST:
BTOB (Eunkwang, Hyunsik, Sungjae) – Ambiguous

Ocena:
Fabuła – 8
Obsada/aktorstwo – 8
Kwestie techniczne – 8
Wartość rewatchu – 6,5
Średnia: 7,6/10

2 Comments Add yours

  1. Klaudia says:

    Nie przetrwalam nawet 10minut pierwszego odcinka. Nie wiem czy marnować czas na to 😅

    Like

    1. zawsze można spróbować, ale ja zazwyczaj odpuszczam, może kiedyś mi się nastawienie do danej dramy zmieni i jednak ją obejrze, a tak na przymus nie ma sensu

      Like

Leave a Reply

