Weightlifting Fairy Kim Bok Joo

39e78b67decd7f024f0a58026284c8ff

Oryginalna nazwa: 역도요정 김복주
Gatunek: komedia, przyjaźń, romans, szkolny, sport, młodość
Czas emitowania: 16 listopada 2016 – 11 stycznia 2017
Ilość Odcinków: 16 x 60 min
Aktorzy grający główne role: Lee Sungkyung, Nam Joohyuk Kyung Soojin, Lee Jaeyoon

 

Nadeszła ta chwila
Przyznaje się! Gdyby nie fragment jednego z pierwszych odcinków, w którym pojawia się Lee Jongsuk (przeżywałam wtedy ogromną fazę po obejrzeniu W, proszę nie oceniać) dramy bym pewnie nie dotknęła. Zobaczyłam go przypadkiem na facebooku któryś już raz i stwierdziłam “dobra, zacznę oglądać, może przestanie mnie prześladować”. Nie miałam dużych oczekiwań, w końcu drama sportowa, a ja sportem interesuje się tylko przed telewizorem i to zazwyczaj w okolicach igrzysk olimpijskich. Wątpliwy wydawał mi się też wybór głównej parki. O ile Nam Joohyuka nadal pamiętałam z jego roli w School 2015 gdzie również był pływakiem i wierzyłam, że zagra na poziomie, to Lee Sungkyung w niczym nie przypomniała mi sztangistki (no powiedzcie, czy nie mieliście tego samego wrażenia?). Do tego oboje są modelami w YG. Myślałam, że nic z tego nie wyjdzie, a tu taka niespodzianka. Oczekiwanie na kolejne odcinki pomogło mi przetrwać zimowe tygodnie dostarczając dużo ciepła i uroku.

Swag
Ogromnym plusem tej dramy są charaktery jej bohaterów, prawdopodobnie każdy może się z którymś utożsamić. Nic nie pobije jednak Kim Bokjoo, która swoimi zachowaniami tak bardzo przypominała młode dziewczyny (nie mówię oczywiście o wszystkich, po prostu tak typowo, nie bijcie proszę) między innymi takie jak ja. Dlatego moja sympatia do niej wystrzeliła poza orbitę już przy pierwszym odcinku. Na pewno nie byłam jedyną, która mogła znaleźć w niej odbicie siebie. Młoda, niepewna przyszłości, poszukująca siebie, bez chłopaka i z ogromną miłością do jedzenia. Tak to w kilku prostych słowach i uogólnieniach nasza urokliwa Kim Bokjoo. Przez całą dramę widzimy jej rozwój. To jak zmienia się w piękną, pewną siebie, odnoszącą sukcesy kobietę. Bardzo ucieszyło mnie pokazanie, że kobieta uprawiająca sport również jest kobietą taką jak wszystkie inne. Nie wyidealizowano jej, nie nadano jej idealnych cech charakteru, nienagannego zachowania, czy perfekcyjnej sylwetki (z tego co wiem Sungkyung troszkę do roli przytyła). Oczywiście jej postać jak przystało na dramę została ubarwiona, tu jednak (a to chyba najważniejsze) nie straciła swojej realności, tak jak często się to niestety zdarza.

Power couple
Nie, nie mieliśmy tu typowej historii o kopciuszku, który przechodzi zewnętrzną przemianę z brzydkiego kaczątka w łabędzia, za to dostaliśmy bardzo słodki i pełen miłości związek, w którym obie strony wydobywają ze swojej drugiej połówki to co najpiękniejsze. Nie była to miłość od pierwszego wejrzenia. Ich relacja budowała się powolutku z przyjaźni, zaufania, wsparcia i troski. Dzięki temu ich związek był tak realny i prawdopodobny dla widza (okazał się prawdziwy też w rzeczywistości, co mnie bardzo cieszy). Nie obyło się bez zazdrości, nie była jednak ona chorobliwa lecz zwyczajna, nieprzesadzona. Ich miłość zdawała się być po prostu taka czysta, niepewna, słodka, przyjemna. Z rosnącym sercem oglądało się jak powoli zbliżali się do siebie. Momenty, w których uświadamiali sobie swoje uczucia, chwile, w których zaczynali rozumieć, że są dla siebie oparciem. Tak dużo dobrych rzeczy można napisać o tej parze, a tak trudno ubrać to w słowa by nie przesłodzić.

OST tak jak i cały serial bardzo urokliwe. Nie wywołuje wielkich emocji. Słucha się go jednak bardzo przyjemnie i pomaga się odprężyć.

Najlepsza piosenka z OST:
Standing Egg – I’ll pick you up

Ocena:
Fabuła – 7,5
Obsada/aktorstwo – 8
Kwestie techniczne – 8
Wartość rewatchu – 7,5
Średnia: 7,75/10

 

Leave a Reply

