Drowning Love

3rx3SMGOryginalna nazwa: 溺れるナイフ (The Knife That Dropped in Water)
Gatunek: dramat, romans, młodość, manga
Data wydania: 5 listopada 2016
Czas trwania: 1h 51min
Aktorzy grający główne role:
Komatsu Nana jako Mochizuki Natsume
Suda Masaki jako Hasegawa Koichiro

Symbolika, czy idiotyzm?
Co począć z tym filmem? Nie wiem. Obejrzany raczej z przypadku wprawił mnie w spore zakłopotanie, bo akcja chwilami się nie kleiła, bo zachowania były bez sensu i dalej by tak można wymieniać. Stwierdziłam jednak, że nie ma co filmu spisywać na straty tylko dlatego, że czegoś nie łapie, więc sięgnęłam ciut dalej (znaczy się na mydramalist do komentarzy). Poratowało mi to przynajmniej charaktery postaci i uzupełniło braki w fabule. Jak to często bywa przy filmach zrobionych na podstawie mangi reżyser zakłada, że widz będzie ją znał i leci z akcją nie zważając na to, że niektórzy mogą się w niej nie połapać. Tu niestety właśnie tak było. Okazało się, że pominięto całkiem ważne scenki, które dużo lepiej pomogłyby odebrać film. Za to zdecydowanie całkiem spory minusik, przejdźmy jednak dalej.

Problemy młodości
Właściwie to właśnie na nich cały film się opierał. Oczywiście głównym wątkiem był romans Koichiro z Natsume, ale w tle przewijały się inne sytuacje. Porzucenie marzeń ze względu na rodzinę, niespełniona miłość, próba gwałtu. Każda z postaci rozwijała się i dawała zrozumieć coraz bardziej. Ze wszystkich bohaterów do końca zastanawiała mnie jednak postać Koichiro, którego agresja cały czas mnie zadziwiała. Kiedy jednak zapoznałam się bliżej z jego osobą odkryłam, że jego szaleństwo kryło inne mankamenty, a zarazem działało jak magnes na główną bohaterkę. Zresztą ich związek nie należał do zwykłych. Natsume czuła pociąg do Koha ze względu na jego wyjątkowe postępowanie i wzajemnie. Dlatego nie można było oczekiwać od tej dwójki zwykłego, słodkiego romansu nastolatków.

Dziwne znaczy piękne
Te słowa nasuwają mi się na język pierwsze. Fragmenty były tak dziwne, że po połączeniu stworzyły piękną całość. Podczas oglądania filmu czuje się, że jest on “artystyczny”. Nie ma w nim realizmu, a przynajmniej nie dosłownie. Myślę, że film nie spodoba się każdemu, szczególnie bez chociaż pobieżnego zapoznania się z mangą. Jednak i jej fanów może zniechęcić sposób w jaki akcja została przedstawiona. Pomimo wszystko zachęcam by dać szanse temu filmowi i chociaż spróbować go obejrzeć, może akurat dla kogoś będzie to strzał w dziesiątkę. Dla mnie nie był to ideał, ale na pewno ciekawie spędzone prawie 2 godziny.

Ocena:
Fabuła – 6,5
Obsada/aktorstwo – 8,5
Kwestie techniczne – 7
Wartość rewatchu – 7
Średnia: 7,25/10

Leave a Reply

